niedziela, 17 marca 2013

Macklemore & Ryan Lewis ,,The Heist"


Tytuł: The Heist
Wykonawca: Macklemore & Ryan Lewis
Rok: 2012
Single: My Oh Me, Wing$, Can't Hold Us, Same Love, Thrift Shop
Utwory: 1.Ten Thousand Hours
2.Can't Hold Us (feat. Ray Dalton)
3.Thrift Shop (feat. Wanz)
4.Thin Line (feat. Buffalo Madonna)
5.Same Love (feat. Mary Lambert)
6.Make the Money
7.Neon Cathedral (feat. Allen Stone)
8.BomBom (feat. The Teaching)
9.White Walls (feat. ScHoolboy Q & Hollis)
10.Jimmy Iovine (feat. Ab-Soul)
11.Wing$
12.A Wake (feat. Evan Roman)
13.Gold (feat. Eighty4 Fly)
14.Starting Over (feat. Ben Bridwell of Band of Horses)
15.Cowboy Boots
16.Castle
17.My Oh Me
18.Victory Lap


Zawsze starałam się omijać hip hop szerokim łukiem. Nie podobały mi się takie klimaty, pomimo tego że byłam pod ogromnym wrażeniem jak oni dają radę zaśpiewać tyle słów w tak krótkim czasie. Większą styczność hip hopem miałam kilka lat temu, kiedy słuchałam najnowszej płyty Eminema od ,,Not Afraid" czy duetu z Rihanną ,,Love The Way You Lie" nie mogłam się oderwać. Później Eminem nagrywał kolejne teledyski i nagle czar prysł. Po tak długiej przerwie dopiero niedawno zaczęłam ponownie słuchać hip hopu, tym razem jest to dość skromny raper z Seattle Macklemore. Artystę poznałam dzięki megahitowi ,,Thrift Shop", muszę przyznać że ponad połowa ludzi słucha tego dla tzw. nietypowego ,,This is fucking awesome", ja słucham dla dobrego, na wysokim poziomie rapu. Zaznaczyłam wcześniej że Macklemore znacznie różni się od innych raperów. Jak wygląda typowy raper? Cały w dziarach, noszący luźne ubrania, najczęściej dresy, bluzy z kapturem, ogromne buty z Adidasa czy innych równie popularnych firm. Z Ben'em Haggerty, bo tak właśnie nazywa się Macklemore jest inaczej. Raper nie ma żadnych tatuaży! i nosi dość nietypowe ubrania jak na rapera. Który Artysta wykonujący hip hop założył by futro? Nie tylko do teledysku, ale również podczas koncertów. To jeszcze nie wszystko! raper uwielbia nosić Vansy i oprócz typowego hip hopu miesza różne style. Na jego wcześniejszych albumach, wydawnictwa własnego można posłuchać utwory w klimacie dance-popu i hip hopu m.in. jeden z moich ulubionych utworów ,,And We Danced". Zachęcam do obejrzenia teledysku do niego, ponieważ łamie on wszystkie reguły dotyczące wyglądu typowego rapera. Przez co mówi się,że Macklemore wykonuje alternatywny hip hop. Jednak nie jest taki święty jak można byłoby wywnioskować. W 2008 roku raper udał się na odwyk przez zażywanie narkotyków i nadużycie alkoholu. Jednak od tamtego momentu jest już u niego wszystko w porządku i jak wspomniał w wywiadzie ,,chcę zacząć nowe życie". Każdy zalicza w życiu jakieś wpadki, uważam że nie potrzeba zwracać uwagi na coś co było i komuś wypominać to przez całe życie, zdarzyło się i trudno, trzeba żyć dalej, ważne żeby później nie popełnić tego samego błędu. Drugi pan, którego nazwisko pojawia się obok rapera to Ryan Lewis, jest on przede wszystkim producentem muzycznym, raperem, DJ... w każdym bądź razie listę zawodów które może pełnić jest bardzo duża i jak widać współpraca obu panów daje ogromne, pozytywne rezultaty.


Macklemore
Album ,,The Heist" otwiera ,,Ten Thousand Hours". Od pierwszych brzmień usłyszymy dość nietypową muzykę, przypominającą indyjskie klimaty. Głos Macklemor'a idealnie brzmi pośród magicznej melodii. Pierwszy utwór i już zrobił na mnie pozytywne wrażenie. Wszystkiego idealnie dopełnia kobiecy głos pojawiający się w refrenie. Można głębiej nie zainteresować się o czym jest piosenka, ale emocje są jak najbardziej przekazane.  Podoba mi się fragment, kiedy raper mówi, jego głos jest jednocześnie ciepły, pełen wrażliwości i emocji oraz stanowczy. ,,Can't Hold Us" to kolejna dobra pozycja. Od pierwszych brzmień, wiedziałam że będzie to coś do czego będę wracała częściej i się nie pomyliłam. Utwór jest genialny. Jest mieszanką różnych styli. Ogromnym plusem jest współpraca z Ray'em Dalton'em. Jego głos świetnie brzmi w refrenie. To nie tylko zwykły hip hop, to coś głębszego, coś niesamowitego. ,,Thrift Shop" chyba nie muszę przedstawiać, od kilku tygodni podbija on największe stacje radiowe w Polsce. To właśnie dzięki temu hitowi poznałam Macklemore'a. Pomyślałam ,,kurczę, w końcu coś innego, a ten gość nieźle rapuje!". Następnego dnia poczytałam trochę o nim, posłuchałam różnych kawałków w jego wykonaniu no i się nakręciłam :) Nigdy żaden raper tak mnie nie zachwycił, mam nadzieję że nadal będzie tworzył taki niepowtarzalny styl, bo właśnie dzięki niemu tyle ludzi się nim interesuje. Gdyby tworzył zwykły hip hop moglibyśmy wogle o nim nie usłyszeć, bo robiłby to samo co inni. Dziękuję, mu za to że teraz hip hop nie będzie kojarzył mi się z chłopakami w kapturach, dresach, wytatuowanych, tylko właśnie takich skromnych jak Macklemore. Wracając do piosenki, jest dość nietypowa ponieważ opowiada o sklepie z tanią odzieżą czyli tzw. lumpeksem. Podoba mi się ilość dobrego humoru w teledysku. Widać że przy jego powstaniu każdy się nieźle bawił. Bardzo podoba mi się niesamowity spokój utworu ,,Thin Line". Jednak wolałabym aby Buffalo Madonna udzielał się jedynie w refrenie, a rapowana przez niego zwrotka powinna należeć wyłącznie do Macklemore'a. Oprócz tego miło się tego słucha, a jeszcze milej będzie słuchać tego podczas nocy, w której nie będę mogła zasnąć. Porównam ją trochę do kołysanki. Jestem pod ogromnym wrażeniem utworu ,,Same Love". Nie jest to zwykła piosenka to niesamowity utwór który mnie wzruszył. Chciałabym przytoczyć jakiś fragment tego utworu, ale wyszłoby na to że musiałabym napisać cały tekst. Każdy wers, każde słowo ma niesamowite znaczenie. Utwór opowiada fantastyczną historię. Jest również częścią akcji walki o prawa osób homoseksualnych. ,,Same Love" potępia homofobię w mediach, utworach hip hopowych i społeczeństwie.
,,If I was gay I would think hip-hop hates me Have you read the YouTube comments lately “Man that’s gay” Gets dropped on the daily We’ve become so numb to what we’re sayin’ Our culture founded from oppression Yeah, we don’t have acceptance for ‘em Call each other faggots Behind the keys of a message board" (PL: Gdybym był gejem, pomyślałbym, że Hip-Hop mnie nienawidzi. Czytaliście ostatnio komentarze na YouTube'ie? „Człowieku, to jest pedalskie.” Wyskakuje tam codziennie. Staliśmy się tak bardzo znieczuleni na to, co mówimy. Nasza kultura wyrosła na prześladowaniu, ale dla nich nie mamy tolerancji. Wyzywamy się nawzajem od pedałów, schowani za klawiaturami, na forach internetowych.)
 ,,Make the Money" to oczywiście kawałek o pieniądzach. Utwór jest bardzo pozytywny. Jest takie przysłowie, że ,,pieniądze szczęścia nie dają" no tak, ale co jakby ich nie było? Co prawda najważniejsza jest miłość, ale to tylko takie głupie gadanie. Bez pieniędzy nie moglibyśmy spełniać swoich marzeń, a spełnienie marzeń to nie szczęście? Utwór również zaprzecza temu przysłowiu. Mówi o tym, że trzeba je zarabiać, trzeba pracować, ale nie tak żeby to one tobą zawładnęły. Trzeba z głową je wydawać i nie pozwolić aby dla pracy porzucić wszystko. Jakby to skomentować? Piosenka ma właściwy przekaz i jest taką "dobrą radą" dla osób które są na skraju pracoholizmu oraz tych którym trochę się poprzewracało od pieniędzy. ,,Neon Cathedral" to bardzo przyjemny dla ucha numer, jest trochę jak ballada, podoba mi się jak czasem słychać delikatne dźwięki pianina. ,,BomBom" zaczyna się dość ciekawie. Na początku słychać delikatną melodię pianina, pomiędzy pojawiają się tajemnicze odgłosy, które przechodzą w bębny przypominające na myśl Indie. Później można usłyszeć inne odgłosy m.in. fajerwerki, trąbki aż w końcu można się zorientować, że ,,BomBom" to pięciominutowy przerywnik muzyczny. Pomysł ciekawy, ponieważ muzyka jest bardzo oryginalna i dobrze zrobiona. Podoba mi się ,,White Walls". Ogromnym plusem jest pojawiający się w refrenie nietypowy, kobiecy głos, bardzo dobry rap i świetna muzyka czyli piosenka idealna. ,,Jimmy Iovine" to jest dopiero petarda! Zmieszane są tam wszystkie możliwe gatunki muzyczne, począwszy od hip hopu, momentów electro do indie rapu. Muzyka w tej piosence jest genialna. Jeden z lepszych utworów na krążku. Tego nie można wyrazić słowami, trzeba posłuchać! ,,Wing$" to bardzo wzruszający utwór. Polecam słuchanie jego wraz z oglądaniem teledysku, bardzo porusza serce. Omińmy może fakt, że teledysk jest jedną wielką reklamą butów, ale w piosence właśnie o to chodzi. Na pierwszy rzut może się wydawać dziwne, że piosenka jest o butach, ale te buty to symbol szczęścia. Bardzo dobre wrażenie zrobiło na mnie to, że do utworu został zaangażowany chór, co idealnie dopełnia całości.
,,I want to fly Can you take me far away  Give me a star to reach for Tell me what it takes And I’ll go so high" (PL: Chcę latać Możesz zabrać mnie tak daleko Daj mi gwiazdę, po którą będę mógł sięgnąć Powiedz mi jak wiele trzeba poświęcić I wzniosę się tak wysoko)
Macklemore & Ryan Lewis
Podczas słuchania ,,A Wake" głównie skupiałam się nad niesamowitym i niezwykłym głosie Evan Roman. Jednak piosenka jest tak dobrze zrobiona, że gdyby rapował sam Macklemore mogłoby czegoś brakować i odwrotnie gdyby śpiewała sama Evan można by było się trochę zanudzić nużącym głosem. Podoba mi się klimat ,,Gold" to trochę mieszanka r&b, hip hopu i nowoczesnych brzmień, po raz kolejny usłyszymy muzykę przywodzącą na myśl Indie. Utwór jest bardzo dobry. ,,Starting Over" to bardzo fajny utwór. Po raz kolejny można posłuchać bardzo dobrego rapu. Na początku bardzo przeszkadzał mi w niej głos Ben'a Bridwell, ale można się do niego przyzwyczaić. Genialny jest ,,Cowboy Boots" na początku można pomyśleć że to jakiś żart, bo utwór jest bardzo śmieszny, a w szczególności chórek, który w nim występuje, ale to świetny utwór, przy którym można się dobrze bawić. Do edycji rozszerzonej zostały dodane trzy utwory: ,,Castle", ,,My Oh Me" i ,,Victory Lap". Ten pierwszy to bardzo dobra mieszanka hip hopu i r&b. Świetnie można się przy nim bawić. ,,My Oh Me" opowiada niezwykłą historię, podobają mi się motywy, które występują w muzyce. Na zakończenie bardzo dobry kawałek ,,Victory Lap". Szkoda że to już koniec, ale jest większość takich płyt, które właśnie  końcówką rujnują opinie całego krążka, jednak nie w tym wypadku! Każda piosenka jest bardzo dobrze dopracowana i pokazująca niesamowity talent Macklemore'a.


To nie tylko zwykły hip hop, to coś głębszego, coś niesamowitego. Nigdy żaden raper tak mnie nie zachwycił, mam nadzieję że nadal będzie tworzył taki niepowtarzalny styl. Dziękuję, mu za to że teraz hip hop nie będzie kojarzył mi się z chłopakami w kapturach, dresach wytatuowanych, tylko właśnie takich skromnych jak Macklemore. Macklemore jest takim Artystą, którego twórczość może spodobać się osobom, które na hip hop reagują gorączką. Raper ma niezwykły talent, trzymam kciuki za dalszy rozwój i mam nadzieję że kiedyś odwiedzi Polskę. Utwory na płycie są bardzo długie, zazwyczaj mają od 4 do 5 minut, jednak są tak dobre i tak fajnie się ich słucha że ma się wrażenie że i tak są za krótkie. Mnóstwo humoru, świetne beaty i kapitalne rymowanie. Takie są znaki szczególne albumu Macklemore'a i Ryan'a Lewis'a. Macklemore i Ryan Lewis wiedzą jak rozbawić publiczność, zarówno słowami, jak i wideoklipami, a przy okazji nie zapominają, że podstawą hip-hopu jest dobry beat. Chcesz posłuchać dobrego rapu, łamiącego wszystkie hip hopowe zasady? Posłuchaj Mackemore & Ryan Lewis ,,The Heist"!!!


Ocena: 10/10
No i dałam pierwszą 10. przyznam że kompletnie się nie spodziewałam że dam ją płycie właśnie tego Artysty, gdyż słucham głównie rocka.
Najlepsze: Ten Thousand Hours, Can't Hold Us, Thrift Shop, Same Love, Make the Money, White Walls, Jimmy Iovine, Wing$, Gold, Starting Over, Cowboy Boots, Castle, My Oh Me, Victory Lap
Najgorsze: -


11 komentarzy:

  1. Nie znam, ale Twoja recenzja tylko zachęca do przesłuchania. Pozdrawiam, True-Villain.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Nowa notka http://jusinks.blogspot.com : )
    Ps.
    Niestety nie znam, ale recenzja jest ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Thanks for the marvelous posting! I quite enjoyed reading it, you can be a great author.
    I will always bookmark your blog and definitely will come back later on.
    I want to encourage you to ultimately continue your great job,
    have a nice day!

    Here is my page; newspayments.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Thanks for the marvelous posting! I quite enjoyed reading it, you can be a great author.

    I will always bookmark your blog and definitely will come back later on.
    I want to encourage you to ultimately continue your
    great job, have a nice day!

    Check out my web site ... newspayments.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam, ale jak widzę - chyba warto ;)

    Zapraszam na nowy post na http://the-rockferry.blog.onet.pl, gdzie pojawiła się recenzja płyty Kelly Clarkson.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna recenzja i jaka wysoka ocena ! ;)

    Zapraszam na krótki post ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A unсooked onion wіll be гubbed on unbroken chіlblains ωith ωоnԁeгful good геsults.
    Masonry heaters consіѕt of a νеry smаll fire bοx designed
    to ratiο with the smoke chamber hіgher thаn.
    Stir in onions, сelery, chopped yellow bell рeрρer
    and cook dіnneг until eventuаlly
    tender.

    Look into my wеb page - the pizza stone manteno il

    OdpowiedzUsuń
  8. Nowa notka na blogu true-villain.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również lubię zjawiska paranormalne, ale jest dużo lepszych książek/filmów w których takie zjawiska występują. To tylko moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Który Artysta wykonujący hip hop założył by futro?"

    Oj, tu dałaś plamę. Futra są baaaardzo popularne wśród raperów.

    "Jak wygląda typowy raper? Cały w dziarach, noszący luźne ubrania, najczęściej dresy, bluzy z kapturem, ogromne buty z Adidasa czy innych równie popularnych firm."

    Teraz raperzy ubierają się już inaczej, zwłaszcza ci z nowej fali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uwagę. Opisałam typowego rapera, patrząc na wygląd Eminema czy 50 Centa. Nie jestem alfą i omegą w tych klimatach. Słucham głównie rocka, hip hop omijam szerokim łukiem, jedynie z tego gatunku podoba mi się Macklemore & Ryan Lewis, ponieważ ich utwory bardzo mnie przekonują.

      Usuń