środa, 30 stycznia 2013

Jessie J ,,Who You Are"


Tytuł: Who You Are
Wykonawca: Jessie J
Rok: 2011
Single: Do It Like a Dude, Price Tag, Nobody's Perfect, Who's Laughing Now, Who You Are
Utwory: 1.Price Tag (feat. B.o.B.)
2.Nobody's Perfect
3.Abracadabra
4.Big White Room
5.Casualty of Love
6.Rainbow
7.Who's Laughing Now
8.Do It Like a Dude
9.Mamma Knows Best
10.L.O.V.E.
11.Stand Up
12.I Need This
13.Who You Are


Jessica Cornish to 25-letnia brytyjska piosenkarka. Jej kariera zaczęła się od pisania tekstów piosenek dla Christiny Aguilery, Justina Timberlake czy Alicii Keys. Po czym podpisała kontrakt z wytwórnią Gut Records, która wkrótce zbankrutowała przed wydaniem płyty Jessie. Największy hit jaki do tej pory pomagała stworzyć to piosenka Miley Cyrus ,,Party in the USA". Na płycie ,,Who You Are" jest masa utworów, które Jessie chciała na początku przekazać innym Artystom. Debiutancki singiel ,,Do It Like a Dude" dzięki któremu Wokalistka została rozpoznawalna na całym świecie został oryginalnie napisany dla Rihanny. Co by było gdyby jednak trafił do barbadoski? Jessie mogłaby nie osiągnąć takiej kariery? Nie, wybroniłaby się swoim materiałem, który jest równie dobry (m.in. ,,Price Tag").

Zobacz zdjęcia promujące album
Album ,,Who You Are" otwiera utwór o tytule ,,Price Tag", który jest duetem z amerykańskim raperem B.o.B. Duet uważam za bardzo udany. Piosenka jest fajna, radosna i co najważniejsze z przekazem. To jedna z moich ulubionych piosenek Jessie J. Uważam, że bez rapu B.o.B. piosenka nie miała by tak dobrego efektu, dzięki temu jest idealnie dopełniona. Kiedyś nie przepadałam za piosenką ,,Nobody's Perfect" jednak z czasem przekonałam się do niej. Utwór głosi bardzo ważne hasło nikt nie jest idealny i nawet gwiazdy popełniają błędy. Niby każdy o tym wie, ale sami wiemy jacy są ludzie, tylko czekają aby wytykać komuś jakieś błędy, wady. W piosence najbardziej podoba mi się refren, słychać w nim mocny głos Jessie. ,,Abracadabra" to bardzo miły dla ucha utwór, jest delikatny, bez mocniejszych brzmień. Podobnie jest z ,,Big White Room". ,,Big White Room" to spokojna ballada. Jednak nie całkiem przypadła mi do gustu, specyficzny głos Artystki czasem przeszkadzał mi w odsłuchaniu tego utworu. Jednak miejscami Jessie mogła pochwalić się naprawdę mocnym wokalem, co bardzo mi się podobało. Plusem tego utworu jest także to, że na albumie nie jest zamieszczona wersja studyjna, ale wersja z występu na żywo. ,,Casualty of Love" to kolejna ballada. Jest bardzo miła dla ucha, lecz monotonna. Bardzo się zanudziłam słuchając tego utworu i przyznam że z niecierpliwością czekałam,aż będzie koniec. Dobre wrażenie zrobiła na mnie piosenka ,,Rainbow". Jest to mieszanka electro, rapu i r&b. Najbardziej podobają mi się zwrotki, podoba mi się jak Jessie rapuje :) Bardzo podoba mi się to, że Jessie nie śpiewa o głupotach, czy mniej znaczących na ludzi sprawach. Obok ,,Price Tag" czy ,,Nobody's Perfect" śmiało można dodać ,,Who's Laughing Now" do piosenek z ważnym przekazem. Utwór opowiada historię Jessici, dziewczyny, która jest wyśmiewana przez 'znajomych', a gdy tylko zostaje gwiazdą 'znajomi' mówią że zawsze w nią wierzyli i chcą się z nią zaprzyjaźnić. Czy Jessie przeżyła coś takiego na prawdę? Brzmi realnie. To właśnie dzięki ,,Do It Like a Dude" polubiłam Jessie J. Przez długi okres czasu właśnie ta piosenka była u mnie numerem 1. Co ją wyróżnia? Przede wszystkim klimat i dość kontrowersyjny tekst.
,,Boom, boom, ha, pour me a beer, No pretty drinks, I'm a guy out here, Rollin' rollin' rollin' rollin' money like a pimp, My B.I.T.C.H.E.S. on my dick like this" (PL: Bum. bum, hej! Poślijcie mi piwo żadnych słodkich drinków, tutaj jestem kolesiem, zwijam,zwijam,zwijam,zwijam, pieniądze jak jakiś alfons. Moja dz**** jest na moim ch***)
,,Do It Like a Dude"
Uwielbiam ,,Mamma Knows Best", to zdecydowanie najbardziej oryginalny kawałek na krążku. W tle słychać orkiestrę, a klimat utworu przywodzi na myśl imprezy z lat 70. niczym burleska. Średnio podoba mi się ,,L.O.V.E." i ,,I Need This". To przeciętne utwory, nie ma w nich nic niezwykłego, zwyczajne popowe kawałki. Jednak ,,I Need This" w porównaniu do ,,L.O.V.E." robi na mnie lepsze wrażenie. Dobre wrażenie zrobił na mnie utwór ,,Stand Up". Piosenka jest radosna, wesoła i o miłości. Szczególnie podoba mi się fragment jak Jessie bawi się swoim głosem, warto coś takiego usłyszeć, bo nie każda Artystka ma takie możliwości wokalne. Na koniec utwór ,,Who You Are". Jest to piękna, wzruszająca ballada. Najbardziej podoba mi się z Jessie nie odwaliła tej piosenki tylko z uczuciem przekazała emocje, co sprawiło że swobodnie można utożsamić się z tą piosenką.

Płyta ,,Who You Are" jest bardzo dobra, pomimo tego że mogłaby zawieść osoby, które szukałyby utworów w klimatach ,,Do It Like a Dude". Płyta jest różna gatunkowo. Jessie prezentuje nam utworu popowe (,,I Need This"), r&b (,,Nobody's Perfect") i z fragmentami hip hopu (,,Who’s Laughing Now"). Podoba mi się, że Jessica nie trzyma się tylko jednego gatunku i jest otwarta na różną muzykę. Ogromnym plusem albumu są teksty, które zawierają ważne treści. Artystka zrobiła na mnie pozytywne wrażenie, jak na debiut, płyta jest bardzo dobra.


Ocena: 6,5/10
Najlepsze: Price Tag, Who's Laughing Now, Do It Like a Dude, Mamma Knows Best, Who You Are
Najgorsze: L.O.V.E.


5 komentarzy:

  1. Uwielbiam ją oraz wszystkie piosenki na tej płycie;)Zapraszam do mnie ;]
    http://doniax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. jak ja dawno nie słuchałam tej płyty :) Twoja recenzja mi o niej przypomniała

    Zapraszam na nową recenzję na http://The-Rockferry.blog.onet.pl – „Sigh No More” Mumford & Sons.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na nową notkę:) {http://jusinks.blogspot.com}

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry debiut. Lubię kilka jej piosenek.
    Pozdrawiam, True-Villain.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam i nie mam ochoty poznawać w tym momencie :)

    Zapraszam na nowego posta :)

    OdpowiedzUsuń