środa, 17 kwietnia 2013

All Time Low ,,Don't Panic"

ALL TIME LOW JAKO SUPPORT GREEN DAY W POLSCE
18 czerwca odbędzie się koncert Green Day w Łodzi. Supportem kalifornijskiej grupy będzie zespół All Time Low. Będzie to ich pierwsza wizyta w Polsce. Tego supportu można było się spodziewać ponieważ grupa już od zeszłego roku towarzyszy Green Day w koncertach po Europie. Jest to ich jedno z najważniejszych spełnionych marzeń, ponieważ Green Day wymieniani są przez All Time Low wśród najważniejszych inspiracji. Grupa łączy ze sobą nowoczesny pop-punk, rock alternatywny i emo-pop.


Tytuł: Don't Panic
Wykonawca: All Time Low
Rok: 2012
Single: For Baltimore, Somewhere in Neverland
Utwory: 1.The Reckless and the Brave
2.Backseat Serenade
3.If These Sheets Were States
4.Somewhere in Neverland
5.So Long, Soldier
6.The Irony of Choking on a Lifesaver
7.To Live and Let Go
8.Outlines
9.Thanks to You
10.For Baltimore
11.Paint You Wings
12.So Long, and Thanks for All the Booze


All Time Low powstali blisko dziesięć lat temu na przedmieściach Baltimore w stanie Maryland, USA. W skład zespołu wchodzą wokalista i gitarzysta Alex Gaskarth, gitarzysta Jack Barakat, basista Zack Merrick i perkusista Rian Dawson.Grupa ma na swoim koncie już pięć albumów studyjnych i dwa mini albumy. Ulubione zespoły All Time Low takie jak m.in.: Green Day czy Blink-182, po części nadały brzmienie ich poprzednim albumom: „So Wrong, It’s Right” (2007), „Nothing Personal” (2009) i „Dirty Work” (2011). Piąty album, „Don’t Panic” najmocniej odwołuje się do własnego stylu zespołu. Swoją drapieżną energią „Don’t Panic” nawiązuje do debiutu „So Wrong, It’s Right”, nagranego przez zespół tuż po liceum. Od tamtej pory All Time Low jednak zdecydowanie dojrzeli. Dwa ostatnie albumy zadebiutowały w pierwszej 10. listy Billboardu, a teledyski do „Weightless” i „I Feel Like Dancin’” cieszyły się wielką popularnością w telewizjach muzycznych. All Time Low są też znani z energicznych koncertów. Na trasach towarzyszyli m. in. Fall Out Boy, Third Eye Blind, Good Charlotte, występowali na wielkich festiwalach w Reading i Leeds, grali też u boku swoich idoli – Blink-182, Foo Fighters i właśnie Green Day.

Płytę ,,Don't Panic" otwiera rockowe ,,The Reckless and the Brave". Utwór bardzo mi się podoba, jest zarazem rockowy i bardzo przyjemny dla ucha. Podobają mi się mocniejsze dźwięki gitary, dzięki nim utwór jest bardziej drapieżny i oddaje charakter. ,,Backseat Serenade" jest równie dobry co jego poprzednik. Najbardziej przypadł mi do gustu refren. Jest bardzo dopracowany i idealny na rockowe koncerty. ,,If These Sheets Were States" nie zrobił na mnie takiego wrażenia jak poprzednie piosenki. Utwór jest fajny, ale za bardzo "przesłodzony". Jest jakby (mam nadzieję że mnie nie zlinczują xD) bardziej rockową wersją One Direction. Do ,,Somewhere in Neverland" bardzo podoba mi się teledysk, jest taki bajkowy i przede wszystkim pełen dobrego humoru. ,,So Long, Soldier" przypadł mi do gustu. Podobają mi się rockowe refreny, są jakby rozgrzewką przed ,,The Irony of Choking on a Lifesaver" w którym możemy usłyszeć naprawdę mocne brzmienie. To jedna z moich ulubionych piosenek z krążka. Najlepsze wrażenie robią zwrotki, jednak słychać w nich dużą inspirację Green Day'em. ,,To Live and Let Go" to kolejny dynamit. Utwór na wysokim poziomie. Świetnie skomponowana muzyka, najbardziej podobają mi się mocne dźwięki perkusji i gitary oraz bardzo dobry wokal. To bardzo technicznie trudny utwór. Chłopaki dają rade, nawet na żywo. W ,,Outlines" zespół bardzo fajnie łączy pop z mocnym rockiem. Po raz kolejny All Time Low mnie nie zawiódł, trochę się obawiałam że w późniejszych utworach możne zniknąć magia. Zespół cały czas utrzymuje wysoki poziom i klasę. ,,Thanks to You" to bardzo romantyczny utwór. Tutaj grupa udowadnia że piosenki o miłości nie muszą być tylko w balladach, a mogą być także wyrażone w muzyce pop punkowej. ,,For Baltimore" zaczyna się bardzo spokojnie, niczym ballada. Dopiero po chwili łagodne dźwięki przechodzą w mocną rockową muzykę. Po wysłuchaniu piosenki poczułam pewien niedosyt, ponieważ bardzo chciałabym posłuchać ballady w wykonaniu All Time Low. Teledysk do tego utworu jest bardzo ciekawy i nietypowy, albowiem przypomina komiks. ,,Paint You Wings" to bardzo dobry utwór. Polecam każdemu kto lubi posłuchać bardziej mocniejszych brzmień. Na zakończenie równie dynamiczny ,,So Long, and Thanks for All the Booze". Refren bardzo przypomina mi jeden z utworów Green Day. Uważam że chłopaki mają na tyle potencjał i talent że niepotrzebnie próbują na siłę być Green Day'em.

Jeszcze niedawno w ogóle nie wiedziałam kim jest All Time Low. Dzisiaj słucham ich muzyki na okrągło. W tym miejscu bardzo chciałabym podziękować mojej koleżance z twittera o nicku @1D_Is_My_Power za to że poleciła mi kilka naprawdę dobrych piosenek chłopaków. Gdyby nie ona, pewnie nadal nie wiedziałabym kim oni są. Album ,,Don't Panic" jest bardzo dobry. Znajdziemy na nim bardzo dobre rockowe petardy. Jeżeli tak ma wyglądać support Green Day to chyba nie muszę się już obawiać że się zanudzę, nawet nie ma takich opcji. Przy tak dobrej, mocnej, energicznej muzyce nie da się ustać w miejscu, nawet przez kilka sekund.


Ocena: 8/10
Najlepsze: The Reckless and the Brave, Backseat Serenade, So Long,Soldier, The Irony of Choking on a Lifesaver, To Live and Let Go, Outlines, For Baltimore, Paint You Wings
Najgorsze: -


5 komentarzy:

  1. Nic mi to niestety nie mówi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie spodziewałabym się,że piosenka tego typu zespołu aż tak mi się spodoba :) Zapraszam na nowy post :]
    http://doniax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nowa notka :) http://jusinx.blogspot.com/
    Ps.
    Ciekawa recenzja, ale niestety nie znam zespołu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie kojarzę ich.

    Nowa recenzja na http://the-rockferry.blog.onet.pl (Paramore „Paramore”).

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałem o nich, ale nie kojarzę żadnej piosenki.
    Nowa recenzja: "The 20/20 Experience" Justin Timberlake (fizzz-reviews.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń