niedziela, 21 kwietnia 2013

Rihanna ,,Good Girl Gone Bad"

RIHANNA NA COKE LIVE MUSIC FESTIVAL 2007
Rihanna po raz pierwszy zawitała w Polsce 15 sierpnia 2007 roku występując w Krakowie na Coke Live Music Festival. Niestety dla Wokalistki nie był to najlepszy koncert, gdyż Rihanna miała wtedy kontuzje nogi i cały występ musiała wykonać w pozycji siedzącej przez co również czas koncertu skrócił się do 40 minut. Jednak fani odebrali mnóstwo pozytywnej energii i bardzo dobrze się bawili, jednocześnie dziękując Wokalistce za niezwykły występ.

GOOD GIRL GONE BAD TOUR W WARSZAWIE
Siedem miesięcy po występie Rihanny w Krakowie, Wokalistka po raz kolejny pojawiła się w naszym kraju.  Tym razem w pełni sił i w ramach trasy Good Girl Gone Bad Tour 19 marca 2008 roku wystąpiła w Warszawie. Fani byli zachwyceni występem piosenkarki ponieważ oprócz dobrej muzyki mogli zobaczyć show na wysokim poziomie. Fani Rihanny, którzy nie mogli być obecni na Warszawskim koncercie mogli zobaczyć jakie show przygotowała piosenkarka, ponieważ trzy miesiące później Artystka wydała DVD koncertowe z Good Girl Gone Bad Tour na żywo z Manchesteru. Aktualnie ten koncert dostępny jest na YouTube.



Tytuł: Good Girl Gone Bad
Wykonawca: Rihanna
Rok: 2007
Single: Umbrella, Shut Up and Drive, Don't Stop the Music, Hate That I Love You, Rehab
Utwory: 1.Umbrella (feat. Jay-Z)
2.Push Up on Me
3.Don't Stop the Music
4.Breakin' Dishes
5.Shut Up and Drive
6.Hate That I Love You (feat. Ne-Yo)
7.Say It
8.Sell Me Candy
9.Lemme Get That
10.Rehab (feat. Justin Timberlake)
11.Question Existing
12.Good Girl Gone Bad



Po wydaniu i promocji drugiego albumu, ,,A Girl Like Me" z roku 2006, Rihanna rozpoczęła prace nad nowym albumem. Na początku 2007 nawiązała współpracę z Ne-Yo - afroamerykańskim piosenkarzem oraz twórcą jej singla ,,Unfaithful", by wyprodukował nowe utwory i pomógł Rihannie pracować nad głosem. Oprócz wokalisty, piosenkarka zaprosiła do studia znanych z wcześniejszej współpracy z Rihanną duet Evan i Carl, producenta Seana Garetta oraz drużynę producencką Stargate. Wraz z rozpoczęciem prac, artystkę wspomogli także Timbaland, will.i.am i J.R. Rotem. W większości utwory z albumu nagrane zostały w Los Angeles równolegle z sesją nagraniową na drugi album ,,A Girl Like Me", kończąc pracę pod koniec lutego 2007. Rihanna sama przyznała, że inspiracją do stworzenia ,,Good Girl Gone Bad" był debiutancki album Brandy z roku 2004, ,,Afrodisiac".


Album ,,Good Girl Gone Bad" otwiera zapewne wszystkim dobrze znany utwór ,,Umbrella". Swojego czasu był bardzo popularny, stacje radiowe puszczały go bez przerwy i pomimo tego że niektórym już się "przejadł" ja czasem lubię do niego powrócić. Gdy pierwszy raz zobaczyliśmy ten teledysk na pewno każdy był bardzo zdziwiony, że to ta sama dziewczyna, która śpiewała niegdyś ,,SOS" czy ,,Pon de Replay", zapewne najczęstszą reakcją na teledysk były słowa: ,,Co ona zrobiła z włosami?" Mi osobiście za czasów ,,Good Girl Gone Bad" i ,,Loud" najbardziej przypadł do gustu wygląd Rihanny. Ogromną wadą utworu ,,Umbrella" jest duet z Jay-Z, ponieważ gdy zaczyna śpiewać Rihanna każdy zapomina że on się tam pojawił. W ,,Push Up on Me" nie znalazłam żadnych plusów, kiepski wokal, kiepska muzyka, tragedia. ,,Don't Stop the Music" to taki typ utworu, który był ogromnym hitem, każdy się nim zachwycał, a mi przeleciał tak jak każdy utwór który nic nie wnosi. Piosenka nie przypadła mi do gustu, w niektórych fragmentach w ogóle nie podoba mi się wokal Rihanny. Od pierwszych brzmień utworu ,,Breakin' Dishes" po prostu się w nim zakochałam. To jeden z bardziej mocniejszych i zadziornych utwór Barbadoski. Piosenka bardzo wyróżnia się na tle innych numerów, które są przesłodzone i są zwykłym dance-popem. Ostatnio miałam "fazę" na ,,Shut Up and Drive", ponieważ gdy zdałam na prawo jazdy, dzień w dzień słuchałam tego kawałka. Najbardziej podobają mi się dodatkowe efekty (np. w refrenie słychać dźwięk hamującego samochodu). Uwielbiam również refren i fragment:
,,So if you feel me let me know, know, know; Come on now what you waiting for, for, for; My engine's ready to explode, explode, explode; So start me up and watch me go, go, go, go" (PL: Więc jeśli mnie czujesz, spraw, abym o tym wiedziała, chodź tutaj teraz, na co czekasz, mój silnik jest gotowy do wybuchu, więc odpal mnie i patrz jak jadę)
Utwór ,,Hate That I Love You" w duecie z Ne-Yo jest bardzo przyjemny dla ucha i... to tyle, ani mnie ta piosenka nie porwała, ani nie "poczułam" jej emocji. Utwór bardzo słaby, jedynie jest on przeznaczony jako "zapychacz" w radiu. Ani trochę nie podoba mi się ,,Say It" jest zbyt przesłodzony, nie ma w nim nic niezwykłego. Podobnie jest z ,,Sell Me Candy". Ogromnym minusem kawałka jest bark jakichkolwiek spójności - tekst nie współpracuje z muzyką. Nie podoba mi się również ,,Lemme Get That", utwór jest nijaki. W niektórych fragmentach bardzo przeszkadza mi sztuczny wokal Justina i Rihanny. Jest w nim za dużo elektroniki. Nigdy nie byłam przekonana do utworu ,,Rehab", może dlatego że jakoś specjalnie się nim nie interesowałam. Jednak ostatnio się do niego przekonałam. Piosenka jest bardzo fajna, delikatna, nastrojowa i dobrze skomponowana. Dość pozytywne wrażenie zrobił na mnie kawałek ,,Question Existing", podobają mi się umieszczone w nim momenty electro, które nie są uciążliwe jak w poprzednich piosenkach, wręcz przeciwnie, dobrze się tego słucha. Uwielbiam fragment w którym Artystka mówi. Jednak, minusem jest to że Rihanna śpiewa ten utwór bez emocji. Na zakończenie albumu ,,Good Girl Gone Bad" utwór o takim samym tytule. Bardzo dobrze się tego słucha, jednak Rihanna znacznie zmieniła wtedy swój wizerunek i miałam nadzieję że utwór będzie z pazurem, niestety myliłam się, to zwykły pop.

Po ,,Good Girl Gone Bad" sięgnęłam z myślą że będzie to coś dobrego. Jednak bardzo się zawiodłam. Na płycie dominują zwykłe popowe kawałki, które w zupełności nic nie wnoszą. Czasami utwory brzmią tak jakby nie były dopracowane. Jedynym utworem, który zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie jest ,,Breakin' Dishes", coś mi mówi że to będzie chyba jedyne miłe wspomnienie z tej płyty, nie wliczając ,,Shut Up and Drive" i ,,Rehab", które znałam wcześniej. Liczyłam na to, że będzie tu więcej utworów z pazurem, a wyszło jak zawsze.


Ocena: 5,5/10
Najlepsze: Breakin' Dishes, Shut Up and Drive, Rehab
Najgorsze: Push Up on Me, Don't Stop the Music, Hate That I Love You, Say It, Sell Me Candy, Lemme Get That



Podobne recenzje:
 

6 komentarzy:

  1. Oj,już nie mogę się doczekać koncertu Rihanny *.*
    http://doniax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam fanką Rihanny aż do wydania płyty Talk That Talk. Loud i Rated R bardzo mi się podobały, ale ta płyta również jest dość dobra. Kilka piosenek na długo zapadło mi w pamięć.
    Też uważasz, że na nowej okładce płyty Eweliny Lisowskiej przesadzili z retuszem? :P Co do mojego konkursu to nie potrzeba wiele czasu by wziąć w nim udział. Wystarczy około 10 minut by znaleźć i odpowiedzieć na wszystkie pytania.
    Pozdrawiam, True-Villain.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Poza ostatnim "wyrobem muzykopodonym" - "Unapologetic" - uważam "GGGB" za najsłabszy krążek Rihanny. Mnóstwo tu słodkich, nic nie wnoszących zapychaczy. Z tanecznych piosenek lubię tylko "Breakin' Dishes" i trochę "Don't Stop...", choć już mi się znudziła. Uwielbiam "Question Existing" oraz tytułowy utwór, dwie świetne ballady. Trochę szkoda, że kolejne dwie świetne piosenki (Cry, Haunted) zawarte są jedynie na brytyjskiej wersji płyty. A reszta? Masakra. Nienawidzę "Umbrelli" z całego serca.
    Nowa recenzja: "To Be Loved" Michael Bublé (fizzz-reviews.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś bardzo lubiłam ten album, ale potem poznałam jej inne xD
    Podoba mi sie krótki wstęp o koncertach Riri w Polsce. Ja dodałabym jeszcze jeden - z Loud Tour z 6.12.11

    Nowy post na http://The-Rockferry.blog.onet.pl (Woodkid "Iron EP").

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten album:)Chyba jestem nie jedyna która tylko gdy usłyszy piosenke Umbrella w radiu podkręca głosniej, lubie tez Hate That I Love You .
    Bardzo bym chciała byc na koncercie Rihanny moze kiedys???
    http://muzyka-listaprzebojow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam na nową nocie : ) http://jusinx.blogspot.com/
    Ps.
    Ciekawa recenzja. Bardzo lubię piosenki Rihanny.

    OdpowiedzUsuń