niedziela, 14 października 2012

Nelly Furtado ,,The Spirit Indestructible"


Tytuł: The Spirit Indestructible
Wykonawca: Nelly Furtado
Rok: 2012
Single: Big Hoops (Bigger The Better), Spirit Indestructible, Parking Lot

Jakoś nie interesuje się działalnością artystyczną Nelly i obecnie nie słucham takiej muzyki, ale byłam bardzo ciekawa tej płyty. Poznałam Furtado za czasów ,,Loose" wtedy była jedną z moich ulubionych artystek ale jakoś w Polskich mediach słuch o niej zaginął, przez co zmniejszyła się jej liczba odbiorców. Ale czy dzięki ,,The Spirit Indestrucible" Nelly odzyska taką popularność?

Płyta rozpoczyna się utworem tytułowym, czyli ,,Spirit Indestructible" piosenka zaczyna się dość nietypowo, bo balladą, po chwili można usłyszeć taneczne brzmienie, które idealnie przenika w balladę. Słychać że Nelly wie o czym śpiewa i robi to z ogromnym sercem, oddaje emocje. ,,Big Hoops (Bigger The Better)" to chyba moja ulubiona piosenka z tej płyty. Najbardziej podoba mi się początek gdy Furtado śpiewa: ,,The Bigger The Better; The Bigger The Better; The Bigger The Better; The Better The Bigger". Do słów fanie jest dopasowana muzyka, która świetnie oddaje to co Artysta śpiewa i chce nam przekazać. Następnie ,,High Life" który jest duetem z Ace Primo. Piosenka utrzymana jest w stylu rythm and blues, który totalnie nie jest w moim guście. Dzięki Ace Primo możemy usłyszeć fragment hip hopu co jest jedynym plusem tego utworu. ,,Parking Lot" to naładowane elektroniką "coś".To kompletna klapa. Po co ta elektronika? Teraz co drugi wokalista stosuje taką metodę, co stało się już nudne. Bądźmy szczerzy elektronika pasuje do Keshy, M.I.I a nie do Nelly która od zawsze powtarzała że chce być naturalna i robić to co kocha. Do pracy nad utworem ,,Something" Furtado zaprosiła tym razem rapera Nasa. Bardzo podoba mi się mocna, nieco tajemnicza muzyka w tle. Głos Nelly nadaje świetny klimat. Jednak uważam że niepotrzebnie jest to duet z Nasą, gdyż jego zwrotki wogle nie zapamiętałam. Następnie ,,Bucket List", który przypadał mi do gustu. Jest to świetny delikatny utwór, który sprawia że aż chce się go słuchać. ,,The Most Beautiful Thing" to kolejny duet, tym razem z Sarą Travares. Początek mnie przeraża, pomyślałam ,,co to k**** jest?" jednak później gdy weszłam w te klimaty usłyszałam piękną balladę, poczułam magię tej piosenki. Słuchać ballad w wykonaniu Nelly to istna przyjemność i relaks. Na co dzień słucham mocnych punkowych brzmień przechodzących w metal dlatego sama się sobie dziwię że to mi się podoba, ale jest to coś niezwykłego. Przy takich nutach można się przenieść do świata wyobraźni. Następnie ,,Waiting For The Night", który zaczyna się dość tajemniczym bitem. Jest to dobra piosenka, ale nie dorównuje poprzednim balladom. W ,,Miracles" można usłyszeć odrobinę elektroniki, co właściwie mi nie przeszkadza. To kolejna dobra ballada w wykonaniu Nelly Furtado. Utwór ,,Circles" kompletnie nie przypadł mi do gustu. Nie podoba mi się ani muzyka ani głos Artystki w tym utworze, moim zdaniem momentami aż piszczy. Utwór ,,Enemy" nie wyróżnia się niczym specjalnym, jednak można zwrócić tu uwagę na fajną, tajemniczą muzykę w tle. Na koniec Artystka zostawiła nam ,,Believers (Arab Spring)" i bardzo dobrze, bo dzięki temu utworowi miło wspominam tą płytę :) Najbardziej podoba mi się refren, jest fajny i taneczny. Nelly śpiewa go z ogromną charyzmą i zaangażowaniem co bardzo mi się podoba.

Bardzo byłam ciekawa tej płyty i nie zawiodłam się. Przypomniała mi się Nelly, jaką znałam kilka lat temu, za co jej bardzo dziękuje. Ballady w wykonaniu Furtado są wprost fantastyczne. Jestem pewna że na pewno kiedyś wrócę do przesłuchania tej płyty i zrobię to z miłą chęcią.


Ocena: ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪
Najlepsze: Big Hoops (Bigger The Better), Something, Bucket List, The Most Beautiful Thing, Miracles, Believers (Arab Spring)
Najgorsze: High Life, Parking Lot, Circles

4 komentarze:

  1. Nelly nagrała bardzo dobry album ;)

    Zapraszam na nowy post na The-Rockferry.blog.onet.pl A w nim recenzja płyty Fiony Apple i grafika z Alicią Keys.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam na nowy post [http://jusinks.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na nową notkę {http://jusinks.blogspot.com/}

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam na nowy post na The-Rockferry.blog.onet.pl z recenzją płyty Ani Dąbrowskiej i grafiką z Leoną Lewis.

    OdpowiedzUsuń